Monday, 7 February 2011

harga sebuah kepulangan


Gong Xi Fa Cai!!!! Selamat Hari Raye Kawan2... Semua dah kembali dari kampung agaknye (kecuali dak yan, die xbalik kg,beraya di Putrajaya je...hehe) Raye kali ni aku mmg xsabo2 nk blk kg...semangat kesukanan perayaan terlebih ni sebab xdapat balik hari rabu..tiket habis....huhu..tp nasib baik tiket hari Khamis pagi ade....selamat.....

Pagi2 (pagi la sgt) aku dah bangun, mandi, siap2 nk blk kg..Dalam kul 8.15 tunangku pun sampai mah, die adalah AJK Pengangkutan ku..huhu..die lah yg bertanggungjawab m'hantarku dari rumah (xkisah rumah sape) ke destinasi yang diminta..hehe (Putrajaya Sentral je)

Pukul 8.30 a.m. aku dah tercongok kat Putrajaya Sentral tu.  Awal lagi ni..duk dulu dalam kereta, bergurau senda..pastu kami pun gerak la g tmpt bas tu..ops, sebelum tu, g basahkan tekak dulu kt k-box..hehe..bukan2..xsmpt nak b'karox2 pagi ni...basahkan dgn air sembayang je..eh, bukan gak, ngn air kosong je...

hurm......dah nk kul 9 ni, bas Plusliner xsampai2 pun.....biasanye sampai awal...pk +ve...jalan jem, tu yang lambat tu...tunggu lagi...aik, dah 9.10 ni..still xde pun....musykil2....g tnye kt kaunter jap...

"kak, bas ke JB kul 9 lum sampai lagi ea?"
"bas dah gerak dik..kan pukul 9, sekarang dah 9.10"
"gerak ke mane kak?"
"gerak ke seremban.."
"saya tunggu kt cni dari pukul 8 lbh td..xde pun"
"ade dik,akak pn g kt tempat bas tu!"
"tp kak, sy dah tunggu kt c2 dri kul 8 lbh td..xde bas pun!!"mule dah aku nak marah..
"dah terlepas dik..bas dah gerak dah..."


geram tul aku...!!rase cm nk buat aduan je...(sejak 2menjak punchkad aku merah selalu, asyik nk buat aduan je...huhu)ptot bas mane bley b'tindih2 ngn bas lain..mane nk nampak cm2..huh!!!tanpa m'buang masa, tunangku pn terus pecut ke seremban, nk kejar bas td lah konon...akak kt kaunter 2 langsung xmbntu..mntk no. hp driver pn xdpt..xde no la kononnye..eeeeeeeee...geram!!!


pecut punye pecut..tup2..kene benti gak kt hentian seremban...jalan jem, minyak dah takde, n yg paling penting, aku dah xtahan nk memerut...huhu...buat berapa kali dah aku kene cerry berry ni...huhu...Finally aku smpai kt Terminal 2, seremban....tp syg 10000x syg, bas dah gerak dah...sekali lg aku m'bazirkan duit aku beli tiket len...huhu..


berlepaslah aku ke johor dgn menaiki bas plusliner....








tu baru cerita dari putrajaya ke johor...belum cite dr johor ke putrajaya...mmg menyakitkan hati...ape sebabnye?sebab tiket yg mahal giler!!!!g seremban sampai RM55..melampau tersangat2..pastu tiket kul 4ptg, bas sampai nak dekat kul 6ptg..mmg xpatot kan?aku mmg geram tul ngn akak yg jage kt kaunter bas tu..rase nk baling botol air badak kt muke die..(botol tu sumbangan udeku, yg same2 duk tunggu bas dlm keadaan xbape nk sihat..huhu) mule2 die ckp aku naik bas DAMAI, tp pastu die suh aku naik bas SELAT KERIS...ish2...sakit hati aku dah smpai ke kaki dah...time tu aku dah mule pasang niat nk buat aduan tp xtw nk buat aduan kat mane..(buat aduan lagi)ni lah basnye..Penipu!!!! naik bas terus tukar tiket yg RM28..



Terbang sudah duit aku........huhu



1. Putrajaya - JB = RM29.10
2. Seremban - JB = RM28.++
3. Skudai - Seremban = RM55

TOTAL = RM112.++

6 comments:

mAma eNa said...

nasib2....sedokah amal jariAh le tu...heheheh...

Ms mAmikO AbUrakOji said...

tak sempat nk niat sedekah bley dpt pahala x...hehe

Yan said...

sempat lagik kecualikan nama aku kan..hehehe

Ms mAmikO AbUrakOji said...

hehe..psal ko mmg aku sempatkan je yan..

Yan said...

macih ingat kat aku..haahaha
tapi tiket pakcik bas penipu tu aku pernah kena dulu..pergi seremban rm35 pastu naik bas die tukar RM20..siot jek

Ms mAmikO AbUrakOji said...

tulah pasal yan..geram je aku..padahal beli tiket kt kaunter tu...