Thursday 3 May 2012

Ape Je Yang Tak Sakit?

La ni seluruh badan aku didatangi sakit berjemaah..kat badan sakit, kat kaki sakit, kat pinggang sakit, hati pun sakit, asal ade peluang dan ruang je mesti sakitnye datang..hu3..ni bukan pasal aku ni menempah penyakit ye, tapi hanya nak menunjukkan betapa komitmennye aku ketika menghadiri kursus Teambuilding di Langkawi.  hu3

Sebenarnya kursus tu takde lah mencabar iman dan fizikal ku sangat, tapi perjalanan ke sana tu yang cukup beronak dan berliku sampai aku dah serik nak pergi Langkawi naik feri + bas..Perjalanan dari ofis aku ni ke Kuala Perlis mengambil masa sampai 8 jam.  Ape kejadahnye lame bebeno?  Aku malas lah nak cakap salah siapa tapi aku rasa memang takde yang salah melainkan driver yang bawak bas tu..he3..Driver dah lah ade 2 orang tapi tak tau lah kenapa kemain banyak kali berhenti..Yang paling aku tak tahan tu siap berhenti nak berborak lak ai..sakit ati (tiru gaya ropie cecupak ye)

Dah lah time balik tu barang aku banyak, ha tu bley salahkan diri aku sendiri..Yelah,cuba angkat tangan siapa yang g Langkawi tak beli ape2..ha, angkat lah kalau berani...tengok2, aku tak nampak sorang pun angkat tangan..memang takde la kan..hehe

Keadaan kat feri tu pulak cukup mencabar, dapat lak seat kat belah atas, memang nasib lah kene angkat barang ke atas..tapi bukan semua la aku angkat, apa guna kudrat2 lelaki kalau tak digunakan..betul ke ayat aku ni? Lantak pi lah, tapi kesian gak aku kt kaum2 adam ni, sampai keluar lah peluh2 jantan sebab nak tolong punya pasal je..(kalau keluar peluh betina pelik lak kang) Terima kasih kawan2..hehe

Cukuplah rungutan aku ni, ingat nak hantar kat Cuepacs, tapi takot die xnak layan lak.  Tapai aku kan Penjawat awam, patut layan lah kan..??hehe..

p/s : Sila naik feri ke Langkawi jika tujuan anda hanya untuk melawat tapak dan melihat keindahan ciptaan tuhan,  selain dari itu, tolonglah naik flight ye..pliz.....

1 comment: