Monday 23 July 2012

KK : 3rd Day - 23 Jun 2012

23 Jun ni besday along ku..semalamnye kitorang dah sambut dah..cian along aku, di usia 30 tahun kena prank dengan adik2 ipar dan bakal abang long ku..huhu..nasib2...aku xjoin ye, aku dah bersara bab2 pekena orang ni..hehe

Hari ni kitorang bangun lewat gak cam semalam...bangun2 nk buat breakfast, sekali gas abes dah..dah kene beli tapi nasib baik bley claim ngn tuan rumah..mood nak berjalan hari ni tak berapa nak ada sebab kaki2 kitorang semua masih sakit gara2 canopy walk tu...abahku pun tak berapa nak sihat..cian abahku, bengkak2 kaki dia.. 

Last2, kitorang cuma g zoo je...perjalanan tak jauh sebenarnya, tapi sebab kitorang ni takde tourist guide..huhu..berpusing2 gak kitorang cari jalan, tapi selamat sampai ke destinasinya...hehe..zoo kat sini biasa je..aku rasa best lagi zoo Melaka kot..*hidup Melaka!!*hehe...lagi sekali kitorang menyiksa sepasang kaki kitorang yang memang dah tersiksa ni..nak naik tram, tapi tram tu pukul 2 lak..nak tunggu lambat lagi..dah kene jalan kaki je..hehe

panas terik betul time ni..almaklumlah, tongah hari betul..
Balik je dari zoo, masing2 cam orang kelaparan dah..lapar bangat...dalam lapar2 tu sempat gak masak kat rumah..time ni bakal abang long yang masak..hehe...kitorang jadi pembantu2 cef je..tina siang ikan, aku potong2 bahan2 lain, along aku QC..quality control..hahahaha...sedapnye makan time tu w'pun cuma makan sambal tumis, ikan goreng, telur dadar dengan sayur taugeh..atuyai, lapo lak rasa...sabo perut...lagi 7 jam lagi nak buka.huhu

Tamat lah sudah destinasi kami di KK...petang tu, kitorang ade gak g meninjau bandar KK..g Suria Sabah, dan Plaza Wawasan..kat Suria Sabah tu memang boleh tengok jelah, beli tak..huhu..pukul 9 mlm kitorang check-out dari homestay tu..flight dah la pukul 11..huhu..lama lah kami bertapa di airport tu..

Yes!!akhirnya berjaya aku habiskan cerita pasal KK ni dalam 1 hari..lega rasanya..lepas ni kamera ni dah boleh simpan untuk hari raya lak..hehe


p/s : Tak puas g KK, nanti nak g lagi la, tapi nk g pulau je kot..nak snorkeling..hehe

No comments: