Wednesday 28 January 2015

Aktiviti Waktu Malam

Assalamualaikum...
Hati berbunga2 sebab tu sibuk nak update blog..huhu..saja nak kongsi cerita pengalaman manis sangat semalam..semanis kurma..hahahaha..Sebenarnya tak adalah manis sesangat sampai kena potong kaki tu..ni manis-manis buah je..maklumlah, kelmarin aku merajuk dengan lakiku sebab balik lambat, jadi semalam untuk memujukku, laki aku balik awal nak ajak jalan2 kat Alamanda. tu je pun, tapi aku punya suka..huhu..  Kitorang duk kat Alamanda tu sampai Alamanda buat announcement nak tutup..huhu..Sebelum balik rumah tu kitorang singgah kat Dataran Masjid Putra.

Semalam 1st time aku bawak Auni g main dekat Dataran Masjid Putra tu..happening jugak kat situ waktu malam..Macam-macam aktiviti boleh buat.  Main basikal, roller blade, kereta control, scooter pun ada. Untuk percubaan pertama kitorang sewa kereta control dengan scooter je..Aku teringin nak main roller blade tapi memandangkan aku langsung tak pandai, takut lak aku nak try..takut jatuh sakit demam pulak dah..huhuhu

Pada pendapat aku la, boleh pergi beriadah kat dataran masjid tu tapi seminggu sekali je kot..kalau hari2 mau pokai..Baru tak sampai sejam aku dekat dataran tu dah habis RM40..huhu :
  • Kereta Control - RM20 (40 minit)
  • Scooter budak2 ( tapi orang dewasa yang naik) - RM10 (20 minit)
  • Buih2 - RM5 (semangkuk)
  • Lampu - RM5

Tu nasib baik kitorang tak jumpa orang jual air..kalau tak tambah lagi kos..hehehe...Ape pun, bagi aku seronok la g situ semalam..boleh hilangkan stress..mau taknya, asyik ketawakan orang yang jatuh main roller blade..makin kuat perasaan aku tak nak main roller blade..takut orang ketawakan..hehehehe

p/s: Jom kawan2, berjemaah kita beriadah kat dataran masjid jom....

5 comments:

ctpujie said...

benda2 camtuh jer habis 40hengget dah kan..haihh..pandai betol dorang buat duit..tuh belom ade pasar mlm kt tepi tuh..kalo x habis hahaha..mesti auni sonok kan..pujie nk lepak sane mlm2 pon dah xdpt dah coz xdduk cni lg..

LiaNa YuSoF said...

kat dataran tu mmg meriah setiap malam..nak2 mlm minggu... kereta aku smpai pernah kena block laa.. lama gila menunggu org tu alihkan kereta.. nak jimat, beli basikal kat auni.. t bwk la basikal tu ke dataran.. xyah nak sewa2.. hehehe...

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

pujie : tulah..puji dah sronok duk ngn husband..bley dtg ujung minggu jela..hehe

li2: mmg ade niat nk bwk bskl tp tunggu auni pandai kayuh dulu..kalau x jenuh nk tolak..hehe

zal88 said...

dulu2 mse zaman ak g ngn fmly abg ak g stu mcm2 ade da..cma skrg ni lg byk la kn..konpem2 kna pow duit ngn budak2 je ni..hehe

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

leha: hehe..betul2..klo nak g situ kene dah gaji..hehe