Monday, 2 March 2015

Aircond Baru

Salam kawan-kawan,
Cuaca panas betul kan sekarang ni?tak tahan aku..kipas dah habis nombor aku bukak still panas.  Tingkap pun aku bukak, baju je tak sampai hati nak bukak takut terperanjat pulak dak Auni nanti..hehehe..

Aku ingatkan aku seorang je yang rasa kepanasan global ni..rupa-rupanya laku aku pun sama.  Laki aku siap cakap seronoknya kalau dapat duduk kat hotel, ada aircond..huhu..Auni lagi la teruk, sampai cirit birit sebab panas sangat.  Walaupun cirit birit masih aktif seperti biasa.  Budak-budak ni pandai kan? lagi-lagi bila sel-sel otak sedang berhubung.  Dalam kepanasan ni, Auni ada cara tersendiri nak menyejukkan diri..

Aku baru perasan hari Sabtu lepas kenapa budak kecik ni suka sangat pergi dapur.  Aku ingatkan dia nak ambik pinggan sebab dia memang suka letak mainan kat pinggan.  Tapi jangkaanku meleset..  Auni pergi dapur sebab nak buka peti ais.  Aku masih beranggapan yang dia nak ambik air vitagen tapi dia tak buka pintu yang bawah, dia buka pintu atas yang sejuk beku tu..huhu..dah buka bley gelak2 lak..seronok la tu hilang panas dia..dia buka pintu tu lama pulak tu, nasib baik pandai tutup balik, kalau tak rosaklah peti ais mama Auni..huhu...

Jadi, marilah bersama-sama menyejukkan diri di peti ais ye kawan2..hehehe

4 comments:

Siti Rohayu Ayu said...

peti ais pengganti ekon..best wooo heheehehee

zal88 said...

smpai ke die bkak pti ais yg atas tu timah..pndai die..auni g mtk mama ekon ye..hehe

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

Ayu : hehe..best kan..sejuk je..
leha : sampai dah leha..xdpt pegang pemegang peti ais tu tp dpt gak bukak..huhu

LiaNa YuSoF said...

hahahaha... lucu bangat kamu sih... auni.. auni... bak kata mama auni, sel2 otak sedang berhubung... kikiki