Wednesday, 9 March 2011

sebelum & selepas

ish2...
sejak2 da jadi mem besar kt umah ni, len macam lak ai jadinye....dulu rase2 xcamni..la ni ade  yang ok ade yg hurm.........kene makan masa tuk sesuaikan diri...huhu...(xpenah2 makan masa, selalu makan nasi je..huhu) nak tau ape yang dah jadi..?

SEBELUM :                                                                                       SELEPAS :
6.30 am                          <-----------   Bangun tido  ------------>       6.00 pagi
Ofis                               <-----------   Sarapan di   ------------>       Rumah + suami & ude
Bas Nadi Putra                <-----------   Pergi Keje    ------------>       suami anto
Nadi Putra Lagi               <-----------   Balik keje     ----------->        ude by moto
Seminggu sekali               <-----------   Basuh baju    ----------->        2 hari sekali
Meronggeng Rokiah          <-----------   Hujung Minggu --------->        Duduk rumah
Tiba harinye terus cucuk  <-----------   Time Gaji     ----------->  dah msuk bln baru pn xcucuk lg..huhu


hehe...buat mase ni, itulah yang terjadi...ade banyak lagi perbezaan pas aku kawen, tp cukuplah tu ye..ade yang aku rase cam nk adjust ckit timing die, terutamanya tang basuh baju 2....huhu

11 comments:

heart tamimi said...

wow! byk gile pbezaan nyer erk..tp ak ase an timah,mcm ag besh jer da kawen..hoho =)

efa said...

haha.. aku suke yg last skali..

Ms mAmikO AbUrakOji said...

pujie:hehe...agak menarik dah kawen ni..cepatlah kawen...huhu
moos:aku pun paling suke tang tu la...

sue. said...

waaaahh...seronoknya..........

Ms mAmikO AbUrakOji said...

hehe..sue cptlah kwen..xsabo nk tgk sue kawen..mesti comey..

LiaNa YuSoF said...

dlm bank tu kalau ada lebih, hulur2 la kat mereka yg memerlukan.. (aku le tu.. hehehehehe)

bgus isteri solehah ni.. pagi2 wat srapan utk suami.. bgus tu.. hehe..

Cik TTK said...

hantar lah sikit bekpes tu kt mah aku..hehehe

Ms mAmikO AbUrakOji said...

lily & yan : hehe...cube ko tnye bespes ape je yg aku buat...huhu
aku buat air pastu mkn ngn roti sandwich, capati, roti prata...mmg jenis2 gandum je...mudah n cepat..hehe

mAma eNa said...

aik???x kirim kg ker lg?klu xde, cucuk le utk anak perantau cm i ni...huluQ2 la sini ckit weiii...awat hg x habaq awai2...aku byk lg nk kena bayaQ utang piutang ni...sedeQah la kot ni..."duit2.. dimana kau duit...duit2.. duit tiemah membukit!!" dAsyaAtttt!!!!!

Ms mAmikO AbUrakOji said...

hehe....tuk kg da kirim da..tp bkn gune duit gaji i..hehe
lambat la k.ina..klo habaq awal2 da bg da ckit..bape yg xckup 2?hehe

zal88 said...

wa..byk la duit dlm bank tu ye..
duit utk kg pn xbrusik...hehe
i suke yg bgun tdo,bsuh bj, ujg mggu ngn time gji tu..hihihihi