Wednesday 14 March 2012

~ Sudah Dapat Si Gading Bertuah, Tanduk Tak Berguna Lagi ~

Seri mahligai puncaknya menjulang tinggi
Tempat puteri bermandi cahaya bulan
Pada siapa hendak ku menumpang kasih
Menanti saat ditentukan Tuhan

Sapu tangan jatuh di tengah sawah
Terbang bersama angin yang berlalu
Luka di tangan berdarah nampak berdarah
Luka di hati tak siapa yang tahu
Merana sendiri

Nyiur gading baru hendak berbuah
Pokok senduduk tak berbunga lagi
Sudah kau dapat gading bertuah
Tentulah tanduk tak berguna lagi


Biar luluh tulang ku bercerai
Bara selautan pun sanggup kurenangi
Cintamu bagai si embun pagi
Datang sang mentari hilang tak berganti

Ini bukan lagu kecewa
Hanya pujuk hati luka
Bukan niat mengubat jiwa
Melayan hati yang lara

Ini bukan lagu kecewa
Hanya melayan asmara
Bukan niat mengubat jiwa
Melayan hati yang lara 


Ha, amik ko..punye panjang lirik lagu ni.  Tu pun aku dah kecik kan tulisan biar tak nampak panjang sangat.  Untuk pengetahuan semua, ni lagu Zapin Berkasih by Anne Hamid. Dah lame lagu ni, tapi sebab entry kali ni ade connection dengan ayat yang diboldkan di atas, tu yang xpasal2 aku cari lirik lagu ni.  Nak nyanyi penuh, memang tak terkejor tempo die..(padahal langsung dah tak ingat camne lagu ni..hehe..)

Benda ape agaknye yang dah tak berguna dah tu?hehe..nindia...


Selipar Kesayangan hamba..Jangka hayat selipar ni dah 4 tahun sebulan dua..hehe..Aku beli kasut ni masa aku belajar kat Poli PD.  Beli kat kedai kat Taman Poli ni.  Kalau tak salah aku harga dia bawah RM10.  Tengok, harga murah tapi bertahan lama tu...Dari PD bawak ke Johor, bawak ke Putrajaya, KLCC banyak tempat dah dia g.  Ke mana-mana je aku bawak dia..(tengok tapak dah tahu kan?hehe) Nak tahu tak gading bertuah mana lak yang aku dapat?Tadaaa....

Tomey tak?baru je beli semalam kat Pasar Lambak Presint 2, Putrjaya dengan harga RM10.  Belum dirasmikan lagi ni..Sayang lak ai nak pakai..Aku harap yang ni pun dapat lah bertahan lama cam selipar kesayanganku tu..

p/s : Bye2 selipar tuning..Ingat daku dalam doamu...Ku doakan ko bahagia di dalam tong sampah..hehe

2 comments:

LiaNa YuSoF said...

hahaha... ko selipar pon nak comey2.. adoi2.. tu aku tak sanggup nak pakai kat luar.. bukan sbb comey tp sbb segan org gelak kan aku.. hahaha..

eh, aku ingt lagu ni.. aku siap boleh nyanyi dr rangkap pertama lagi.. haha.. nmpk sgt peminat anne hamid.. eh salah, peminat zapin.. hehe..

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

hehe...sape gelakkan selipar aku, t aku ckp "salahke pakai selipar hello kitty?"hehe

Aku part nyiur gading je aku bley nyanyi..yang len2 dari tadi try nyanyi tp xklua bunyinye..huhu