Wednesday, 29 December 2010

nasib...nasib.............

korang ingat tak, semalam petang aku ade cite betapa mengantuknye aku n haruskah aku tidur sahaja di ofis...akhirnye aku tido gak di pangkuan kerusi bas Nadi Putra....

tersebutlah kisah.....................
cam biasa aku balik tepat pukul 5.30 petang.  nasib aku baik betul sebab bas terus ke Presint 11, Putra Damai dah sedia menanti....dapat lah aku balik awal n mandi awal..hehe

naik je dalam bas aku terus duduk ditempat biasaku, kerusi pertama sebelah kiri di pintu masuk belakang..(xdpt bayangkan???hehe) dan dengan lafaz bismillah aku pun mula melayari bahtera indah di dalam bas.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

tiba2 aku terjaga....aku lihat kiri, aku lihat depan n aku menghelakan nafas lega.....ooo belum sampi mah lagi boleh la aku menyambung semula mimpi indahku tadi(xde mimpi ape2 pn sebenarnye..) zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

beberapa minit kemudian...........
aku bukak mate je aku tengok apasal la lain macam je kawasan kat mah aku...aku tengok ade balai polis lak ai...sah2 aku da t'lepas pandang rumah aku ni....tp aku masih mantain relax lagi...aku pun pergi ke driver bas 2 dan dgn muka sememehku, aku bertanya "bas ni lalu mane ea?"  dan dengan nada t'kejut pak cik 2 m'jawab"aik, ade org lagi rupenye!"huhu..pakcik 2 tanye aku nk benti mane, aku ckp la aku nk benti putra damai, n pakcik 2 ckp xpe, t pusing blk....aku pun lega dan kembali melelapkan mata  duduk......

aku  mati-mati hidup-hidup ingat pakcik 2 nk terus pusing balik tuk hantar aku, tp ternyata ramalanku salah belaka....pakcik 2 boleh g balik kompleks E, tmpt aku nek bas masa mula2 td, pastu ke kompleks D, kompleks B, Presint 10 n pastu barulah ke rumahku..huhu..yang membanggakan aku, sepanjang perjalanan ini aku ke rumahku, xnk lak mata aku ni t'lelap cm tadi...segar bugar je mata aku ni... hurm..................

aku nek bas kul 5.30ptg, kul 6.45 baru sampai mah...jaohnye rumah aku.......huhu

moral of da story:jgn tido dalam bas ye kawan2, kalo korang jenis cm aku yg xbley xtido dlm bas, pastikan kt sblh korang ade orang yg boleh tolong kejutkan korang ye..!!




8 comments:

zal88 said...

ak dpt byg kn..xpe timah,lps ni da xnaik bas kn..ade org nk amik blik kje...hehehe..btul x...

sue. said...

ala..kesiannya...hati2 na mama...wisau je....

Ms mAmikO AbUrakOji said...

leha:sape yg sudi amik aku blk keje..huhu
sue:pnt sue nek bas lame2..huhu

LiaNa YuSoF said...

ha..ha..ha..
hahahahahahahaha..........
adoyai... ko ni..
tidur dalam bas/kereta.. mmg xdapat dipisahkan dari hidup ko.. xpela..
pengalaman bermakna tu..

Ms mAmikO AbUrakOji said...

huhu...aku xsangke li aku bley terbabas sampai cm2 sekali....

mAma eNa said...

hahaha....gelak tuk kali ke2...hAhhhahah...gelak lebih besAr lg...

heart tamimi said...

hahaha..lawak tol la..bahye tuh..xmo2 wat ag k..dah la tgl sorang dlm bus tuh..len kali klu nantok penampar pp tuh kuat2..hihi

Ms mAmikO AbUrakOji said...

puji:xsampai ati nk tmpor pp ni kuat2..da la pp aku ni nipis je..t makin tipis t, dah lekuk ke dlm lak..huhu