Thursday, 30 December 2010

potong jangan tak potong

dari semalam aku duk wat kira2 tuk bayar zakat gune potongan gaji...terasa cam kecik lagi da kene byr zakat...(kecik ke??) niat da ade nk byr tapi sayang 1000x syg, aku xlayak lagi byr zakat rupenye..(alhamdulillah...hehe) pelik gak aku, semalam aku try wt kt e-zakat aku da kene bayar da, tp bile aku wt kt MAIWP xkene lak...tapi aku mesti la kene ikut tempat aku tinggal sekarang kan..??so, xyah byr..hihi

tapi aku rase lagi setahun dua aku da kene bayar kot...sebab sikit je lagi aku nak sampai nisab die..sekarang ni nisab die RM9300...tahun2 akan datang xtau la ye...

so, kepada kawan2 yg tinggal di Putrajaya n KL bolehlah buat pengiraan kt SINI ea..t korang kena la kira gaji korang + bonus untuk setahun, tolak dengan korang ade bg mak ayah, byr tabung haji termasuklah potongan KWSP.   total2 semua 2 barulah dapat tahu korang dah kene byr ke x...ok, selamat mencuba!!

4 comments:

mAma eNa said...

niat dh de 2 kire mulia la ati kite ni...hehehe...bila sama2 layak nnti jgn lupe bayar k! :)

Ms mAmikO AbUrakOji said...

ha,niat 2 kire da dpt share pahala ckit la...tp jgn riak..ha,da riak la 2...

iedchan said...

wah byr zakat..tape la tuk bersih kan harta jugak kan.. :P

Buat la potongan gaji..better bayar zakat dari tax...

Ms mAmikO AbUrakOji said...

iedchan:2la, mmg ingat nk wt potong gaji je, tp sbb lum layak, kite postpone dulu....hehe