Friday 28 January 2011

Penawar Cirit-birit

Hei.. Hei.. Hei.. Hang Jebat... 
Lebih baik engkau turun, jikalau engkau tak mau turun,kau tunggu disitu sampai aku datang... Ko bukan tak tau yang aku asyik terkucil...yang ni pun rasa nak terkucil ku tahan Jebat... Sekarang dah masuk 7 kali... CUT!! CUT!!! 

macam pernah dengar dialog tu kan?tp di mana ya........hehe...bukan dialog tu yang nk dicite..aku nk cite pasal cirit birit ni...baru ari rabu aritu aku cirit-birit..time tu xtw dah nk buat ape..redha je...huhu..tapi kali ni aku dah tahu dah cara nk ubat cirit-birit ni..sumber dari Majalah iSihat..

Bahan yang korang perlukan ialah :

Bawang putih
Susu 



Dadih






            atau

Cara-caranya mudah saja...korang cuma perlu makan campuran bawang putih bersama susu atau dadih.  Macamana korang nak mencampurkannya ikut kreativiti masing-masing samada korang nak blend ke, nak ikut cara tradisi iaitu tumbuk pastu baru campur dengan susu ke, terpulang....dan yang paling penting sekali, sebelum korang makan campuran tu, bacalah :
 

p/s : kita berikhtiar, Allah yang menyembuhkan...ingat tu..SELAMAT MENCUBA!!