Thursday, 27 January 2011

semalam.............

baca tajuk je mesti korang dah tahu aku nak cite ape kan?mestilah pasal semalam.Tapi, ape yang berlaku semalam ye?hehe..

1. semalam adalah besday adikku dak MOOS.  hepi besday moos, moge pjg umo, murah rezeki, chat selalu, dipermudahkan segala urusan & yg paling penting cepat kawen ye..hikhik..semalam aku dah bagi dah hadiah kt die..aku bg buah oren...(kire hadiah ke tu?) nak tengok x gambo dak moos ni?ala, korang kenal lah die...nk tgk gak?ha, tgk la..

hehe...cumey x dak ni?mase ni ktorang g i-city...die mmg suke sangat kt binatang..die selalu mintak nk bela binatang kt mah sewa ni...huhu

2. semalam kat opis ade buat makan-makan sempena besday staf (termasuk anak2) bulan Jan.  macam2 makanan ade..semua buat sendiri ye..antara menunya :
  • pulut kuning berdaulat payung negara - k.mardhiah
  • rendang daging / ayam gerenti xt'selit - k.mardhiah
  • kek buah blue biri-biri - k.ina
  • lengkong bergelek pelangi - k.ina
  • kek mimi cokelat celup - abg mie
  • epok-epok bam-bam - ????
  • domino's pizza - ha, ni je yg beli, sponsor by k.ida
 Marilah kite tgk muke-muke yg sambut besday bln 1 ni ye...

 kak mardhiah : 3 Januari 1970

anak k.ida : 21 Januari 19xx.  ni k.ida ye, bukan anak die..hehe
anak k.ina : 30 Januari 2009.  nama anak die Haikal.. muke anak-anak k.ina semua comey2 ikot muke bapak..kalo ikut muke k.ina xtwlah cmne jdnye..hehe

besday tuttt : 18 Januari 1956....hehe..ni pun bukan muke tuutttt...ni muke driver tutt...i xde gmbo tuttt..klo k.ina ade kot..hehe

ade besday sorang lagi staf yg comey............hehe

ni mase duk amek gmbo kt opis sbb nk masukkn dlm HRMIS.  kalo xbape nk comey, salahkan fotographernye ye...hehe

3. semalam aku kena cerry berry... sakit giler perut aku.  aku xtau lah, aku salah makan ke aku dah kene mandrem..huhu...tp setelah dikaji semula, aku rase ni semua sebab makanan kt pasar lambak ni........aku makan nasi dagang + kerang bersambal...pasni aku tobat xnk makan nasi dagang + kerang bersambal tu... tp kalo rupe die menggiurkan, aku akan bertolak ansur lah ckit..hehehe

4. semalam mencatat sejarah aku tido paling awal untuk tahun ni.  dari maghrib sampai kul 10.30mlm.  Pastu aku bangun, dgn niat nk sembahyang n makan.  aku lapo gile...tp aku tangguhkan niat aku nk makan tu sebab xde makanan....huhuhu..

p/s : byk lagi yang t'jadi semalam, tp cukuplah tu...kalo tulis semua, t aku xde idea nk tulis pasni....

6 comments:

aBoi said...

hari selasa adalah hari tidur paling lama untuk tahun ni bagi aku.
tido dari lepas maghrib, pkul 11 lebih bangun solat & tido balik sampai pagi..haha

bahagia gila rasa..

efa said...

ime aceh timah..! t'haru ni... sob ~ sob ... :P

Ms mAmikO AbUrakOji said...

daia:aku kalau kenyang, insyaallah bahagia tido lame tu...huhu
moos:xmo nangis moos...huhu

LiaNa YuSoF said...

a'ah.. byk tol benda jd smlm..
timah, soryla.. aku abeskan mknan ko..
smpai ko lapar.... pasni aku xkn mkn slagi ko xmkn... ok...

Ms mAmikO AbUrakOji said...

huhu..xkisah la li..kn aku yg suh ko abeskan...aku mmg xde niat pun nk mkn, tp da t'sedar tu yg lapo tu...huhu

mAma eNa said...

anak2 i comel sebab mama dia yg cun la..dh sah2 kuar dr perut i,acuAn i la kan...ko ni nk menidAkkan kebenaran lak!


p/s: xpe lily budak 2 tgh darah manis...mmg kOnyang sentiAso..xkan lapar punye!!