Thursday 13 January 2011

sungguh tak disangka

Pagi ni dapat gak aku datang ofis sebelum pukul 8pg..da 2 hari da punchkad aku merah sebab masuk keje kul 8.04..(punchkad aku cepat 6 minit,kalau tak mesti xmerah..huhu)aku da risau gak kalau merah lagi ape aku nk tulis ni..bas punye pasal, punchkad aku yg merah, xadil tul...so, untuk mengelakkan punchkad aku merah buat kali ketiga, aku dengan semangat baru merancang jadual harian cm budak2 sekoloh..

 
  • 10.30 malam :zzzzzzzzzzzzz (xtw tidur kul bape, sedar time nk galih masuk bilik je)
  • 6.15 pagi : bangun, kemas tempat tidur, g mandi..bestnye kalau ade tab mandi kat mah, mesti aku mandi sampai 4x 1 hari...huhu
  • 6.31 pagi : keluar bilik air (lame tak aku mandi..??)
  •  6.35 pagi : sembahyang subuh, pastu terus pakai baju, pakai bedak, pakai gincu ckit...tadaaaaaaaaaaaaaaaaaa....dah siap!!

cukup membanggakan aku keluar rumah pukul 6.55pagi..hehe..dalam keadaan cuaca yg gulap gulita 2, aku gagahkan kaki berjalan ke tempat tunggu bas..punyelah jauh bus stand tu.. (bas je ade, standnye lum buat lagi)dalam aku terkocoh2 berjalan tu....tiba-tiba............. jeng....jeng..jeng.....


eh, silap2..bukan kereta ni yang lalu...hehe..
 aku xperasan sebenarnye kete ape (xperasan ke xtw ea??)..hehe tapi adelah kete ni benti pastu akak dalam kete tu pun pelawa aku "dik, marilah akak tumpangkan sampai bawah.." aku ni kan pemalu (korang dah tau kan??hehe) aku pun jawab "eh, xpelah kak, dekat je ni.." tapi akak tu dgn bersungguh2 m'ajak aku naik kete die..die ckp bahaya jalan sorang2.. gelap ni..aku pun xnk la hampakan die...aku tumpang jela...hehehe
 sampai je kt tempat bas tu, dah menunggu dah bas terus ke tempat keje aku..kali ni betul2 bas terus, die xmasuk dah wisma putra.........

finally, dapat gak aku sampai ofis awal dalam minggu ni...kul 7.44 pagi..xde la awal sgt kan, tp bersyukur gak aku sebab xmerah lagi..hehe 

p/s : yg aku xsangka masih ade lagi orang2 yg budiman sudi menumpangkan aku...tiap kali aku jalan kaki kt citu, aku t'pk  xde ke orang yg nk tumpangkan aku..penat tu jln kaki..macam2 cara aku buat tuk raih simpati...tp tetap xberjaya..huhuhu..ape2 pun, thanks la kak sudi menumpangkan adik ni...kihkih...len kali tumpang lagi ea..(aku kene klua waktu yang same, so bley tumpang akak tu..huhu)

5 comments:

zal88 said...

knp xlalu jln shortcut dari blok ke blok ke jln dpn tu?
ko lalu jln mne ni eh?

LiaNa YuSoF said...

wakaka... AKHIRNYA..
setelah beberapa ari jln kt situ, mcm2 cara bjalan ko buat.. byk kali ckp "kak tumpang".. "bang tumpang"..arini baru la ada org sudi menumpangkan ko.... hahaha... best2...
~bila kte xmintak ditumpangkan, ada pulak yg sudi nk kasi tumpang..hehehe..~

Ifa said...

pasni aku temn kau jln eh.. hihi.. nape x nek keta lili, tumpg smpai bwh.. hehe..

sue. said...

so sweeet je cte k0 syg..sape y tumpangkan tu?

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

leha:aku lalu jalan yg lurus la leha..akak kt blok ko yg tumpangkan akul..hehe
li:hehe..pasni mmg kene buat2 xmintak ditumpangkan la...
moos: lili xbwk kete g ofis..kami naik bas...huhu
sue: aku xtw la sape yg tumpangkan tu..t'lupe nk tnye sape name die...dah la aku susah nk cam muke orang...hehe